Misja szkoły
„Szkoła nie jest przystankiem
Jest drogą, która otwiera się
Na coraz to nowe horyzonty”
(Celestyn Freinet)
Priorytety:
Jesteśmy po to, aby:
-
- wspierać rodzinę w procesie wychowania i nauczania, stwarzając uczniom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju duchowego i intelektualnego
- nauczyć młodego człowieka, efektywnego zdobywania wiedzy.
- wyposażyć ucznia w narzędzia komunikowania się z innymi ludźmi i rozumienia dzieł pokoleń współczesnych i przeszłych.
- wyzwolić własną inwencję twórczą i pomysłowość.
- Pozwolić uczniowi stać się kreatorem własnej drogi rozwoju
- przygotować go do życia w społeczeństwie informacyjnym przez wykorzystaniew procesie nauczania-uczenia się technologii informatycznych.
.
Cele ogólne
Jesteśmy po to, aby:
-
-
- nauczać, wychowywać i inspirować do mądrej wolności
- podejmować wysiłek poznawczy i intelektualny
- rozbudzać ciekawość świata i otwartość na zmiany w nim zachodzące
- dopingować do różnorodnych twórczych inicjatyw
- kształtować poczucie odpowiedzialności za podjęte działania i przyjęte na siebie obowiązki
- uczyć obiektywnej oceny własnych poczynań
- rozwijać więzi interpersonalne, umiejętność pracy w zespole
- wpajać zasady tolerancji, poszanowania cudzej odmienności-inności
- umacniać wiarę we własne siły, w realność sukcesu w różnych dziedzinach życia zgodnie z jednostkowymi predyspozycjami
- kształtować umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- wskazywać na interesujące formy spędzania wolnego czasu, sprzyjające wszechstronnemu rozwojowi człowieka i rozładowujące napięcia emocjonalne
-
Wizja szkoły
„Nie ma wolności
odpowiedzialności”
(Jan Paweł II)
Priorytet:
Szkoła stwarza uczniom szansę wszechstronnego rozwoju oraz nabycia umiejętności kluczowych dla człowieka XXI wieku, które są niezbędne do świadomego i odpowiedzialnego funkcjonowania we współczesnym świecie oraz odnalezienia się na ustawicznie zmieniającym się rynku pracy. Umożliwia uczniowi stawanie się człowiekiem wolnym oraz odpowiedzialnym za siebie i innych.
Założenia
Szkoła jest:
-
-
-
- otwarta i pomocna – wspomagająca indywidualny rozwój każdego ucznia, dostosowując się do jego potrzeb i możliwości, szczególną troską otaczająca młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- przyjazna i partnerska – życzliwa wychowankom, szanująca podmiotowość ucznia;
- bezpieczna – monitorowana; walcząca z używkami, nałogami, agresją, wulgaryzmami i przemocą; wymagająca asertywności;
- wychowująca – kształtująca model wartości wsparty tradycją polskiego dziedzictwa kulturowego;
- kompetentna – zatrudniająca kompetentną i wykwalifikowaną kadrę, która profesjonalnie przygotowuje do egzaminów zewnętrznych;
- spełniająca oczekiwania środowiska – współpracująca z rodzicami, lokalnymi instytucjami oraz dbająca o dobrą opinię w środowisku;
- nowoczesna – przygotowująca uczniów do współczesnych zadań i zmieniających się warunków życia;
-
-
Realizowane cele:
-
-
-
- 1. Szkoła wykształca u uczniów potrzebę i postawę stałego uczenia się i doskonalenia swoich umiejętności.
-
- 2. Jest kreatorem własnej drogi rozwoju ucznia. Postrzega ucznia jako aktywnego uczestnika procesu uczenia się, a nauczyciela jako profesjonalnego doradcę w procesie samokształcenia.
-
- 3. Szkoła stwarza uczniom bezpieczne i optymalne warunki do rozwoju postaw ważnych dla obywatela Europy.
-
- 4. Szkoła postrzegana jest w środowisku jako placówka z tradycjami, oferująca usługi edukacyjne na wysokim poziomie.
-
- 5. Kadrę szkoły tworzy zespół nauczycieli nastawionych innowacyjnie, którzy chętnie się dokształcają i doskonalą, podnosząc jakość pracy szkoły.
-
- 6. Szkoła jest otwarta na środowisko i współpracę ze strukturami samorządowymi oraz innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji i pomocy społecznej.
-
- 7. Szkoła uczy szacunku do drugiego człowieka, środowiska naturalnego oraz do dziedzictwa kulturowego narodu, Europy i świata.
-
- 8. Przygotowuje uczniów do egzaminów zewnętrznych i umożliwia im dalsze kształcenie.
-
-